• اسکریپت آنالیز سئو Pro Rank
  • افزونه وردپرس سئو
  • قالب زفایر
  • وکتور پس زمینه کوه
  • استراتژی بازاریابی موبایلی
محل تبلیغات شما
Search
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

کدنویس در شبکه های اجتماعی

ساعت
تمامی مطالب, سئو و بازاریابی اینترنتی, سایر موضوعات نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی موبایلی

آمار و ارقـام سایت


  • 934

    اعضای سایت


  • 9

    قالب وردپرس


  • 12

    افزونه وردپرس


  • 9

    اسکریپت

تو نوشمک چه خبره!











تبـــلیغــات

  • محل تبلیغات شما
  • محل تبلیغات شما
  • محل تبلیغات شما

نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی موبایلی

با سلام اینبار با مطلبی درباره نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی موبایلی در خدمت شما هستیم و میخواهیم در وبسایت کدنویس به توضیحی در این باره بپردازیم

برندها به جز تلاش و برنامه‌ای که برای بازاریابی خود در نظر گرفته‌اند باید یک استراتژی بازاریابی موبایلی مخصوص بر پایه صنعت و مشتریان خود برنامه‌ریزی کنند.

تکنولوژی تلفن‌های هوشمند برپایه سفارشی سازی می‌باشد که در استراتژی بازاریابی موبایلی این نکته ضروری را نباید فراموش کرد.

استراتژی بازاریابی موبایلی خیلی با استراتژی‌های بازاریابی دیگر متفاوت نیست. در قدم اول باید درک دقیقی از هدف‌های کسب و کار خود داشته باشید و تعیین کنید که چه ترفندهایی برای رسیدن به این اهداف کاربرد دارد.

در تعیین استراتژی بازاریابی موبایلی چهار قدم زیر را دنبال کنید

مراحل بازاریابی موبایلی

مراحل بازاریابی موبایلی

قدم اول – پرسونایی از خریداران موبایلی خود داشته باشید

شناخت کربران اولین قدم در استراتژی بازاریابی موبایلی می‌باشد و پرسونای خرید کنندگان بهترین راه برای کمک به این شناخت می‌باشد . پرسونای خریدار ارائه‌ای فرضی از همه مشتری‌های ممکن در یک کسب و کار است. پروفایلی تهیه کنید از اطلاعات مورد نیاز از هر خریدار یا کاربر خود که شما را در انتخاب دستور زبان پیام‌های تبلیغاتی کمک زیادی می‌کند.

جزئیاتی از عادت‌های استفاده از تلفن همراه در مشتریان خود تهیه کنید . چقدر از گوشی‌های خود برای جست و جو در سایت‌ها استفاده می‌کنند؟ آیا با تلفن همراه خرید می‌کنند؟

یکی از راه‌های آسان برای رسیدن به این اطلاعات مهم  استفاده از تحلیل‌هایی است که در موبایل‌ها تا کنون انجام شده. بعضی از این بررسی‌ها شامل موارد زیر می‌شود

  • ۶۵ درصد از ایمیل‌هایی که فرستاده میشود اول در موبایل باز می‌شود.
  • ۵۶ درصد از مشتریان B2B اغلب از تلفن‌های همراه برای دسترسی به محتوای فروشندگان استفاده می‌کنند.
  • ۹۵ درصد از افراد برای دست پیدا کردن به اطلاعات مورد نیاز خود از گوشی استفاده می‌کنند.

برای درک کامل از بازار هدف خود از گوگل آنالتیکس یا آمارگیر‌های پیشرفته برای پیدا کردن تعداد کاربرانی که از سایت شما با موبایل دیدن می‌کنند، استفاده کنید. شما همچنین می‌توانید از خریداران و انتظاراتشون درباره استفاده از گوشی بپرسید و یا آنها را تحلیل و بررسی کنید.

تست A/B می‌تواند در به دست آوردن اطلاعات خریداران کمک کند . وقتی که همه فاکتورها با یکدیگر یکسان هستند شما وقتی که ایمیلی با کمپین مورد نظر خود ارسال می‌کنید ، در آخر هفته کلیک بیشتری میگیرید یا در طول هفته؟ در صبح یا شب؟ کدام عنوان یا موضوع ایمیل نرخ کلیک بالاتری دارد؟

اطلاعات کلی و جزئی در تکمیل اطلاعات خریداران که از موبایل استفاده می‌کنند مفید است.

قدم دوم – هدف‌گذاری

برای تعیین یک استراتژی بازاریابی موبایلی موثر اول باید تعریف مشخص شده‌ای از موفقیت در ذهن خود داشته باشید. به کمک شریک‌های خود نقشه استراتژی بازاریابی موبایلی خود را برنامه ریزی کنید. هدف‌های خود را از طریق پرسیدن سوال‌های زیر در بین اعضای تیم خود شناسایی کنید.

  • جدیدا برای موبایل‌ها چه کارهایی را انجام داده‌اید؟ این تعریفی از نقطه شروع شما خواهد بود و اطمینان از اینکه همه شما از یک نقطه شروع به کار میکنید.
  • اگر حالا بازاریابی موبایلی انجام می‌دهید ، عملکرد این فعالیت‌ها چگونه است؟ این کارها به شما در شناسایی راه‌هایی که به نتیجه می‌رسند ، قابل اندازه گیری هستند و حتی آنهایی که به هیچ نتیجه ای نمی‌رسند، کمک خواهد کرد.
  • هدف اصلی از اضافه کردن استراتژی بازاریابی موبایلی به کسب و کار چیست؟ این سوال دلایل منطقی برای افزودن موبایل مارکتینگ و انتظارات آینده شما را مشخص می‌کند.
  • مشتری شما در بازاریابی موبایلی کیست؟ تحلیل رفتار مشتریان شما در استفاده از تلفن‌های همراه و چگونگی استفاده شخصی هر کدام را تعیین کنید.
  • کاربران شما چقدر با راه‌های ارتباطی شما تعامل برقرار می‌کنند؟ این سوال کمک به عملکرد راه‌های موجود شما است که شامل استراتژی بازاریابی موبایلی شما نیز خواهد شد.

قدم سوم – ایجاد شاخص‌های اصلی عملکرد

مانند دیگر فعالیت‌های شما در بازاریابی کسب و کارتان ، بازاریابی موبایلی هم نیاز به آزمون دارد. کدام روش واقعی‌تر است؟

اندازه‌گیری KPI میزان موفقیت کمپین موبایلی شما را مشخص می‌کند. به مثال‌های زیر توجه کنید:

  • تعامل – محتوای مناسب موبایل‌ها برای کسانی که به دنبال آشنایی با خدمات و یا محصولات شما هستند، بسازید. اطمینان حاصل کنید که سایت شما مناسب تلفن‌های همراه هم باشد و از این راه سئو موبایل خود را بالا ببرید
  • جذب مخاطب – اطمینان حاصل کنید که ایمیل‌هایی که ارسال کردید مناسب گوشی‌ها هم باشد و دکمه فراخوان مشخص و مناسبی داشته باشند. دکمه فراخوان در ایمیل ها باید نزدیک به اول نوشته باشد و اندازه آن به اندازه ای باشد که به راحتی قابل مشاهده و کلیک شدن باشد تا نرخ کلیک بیشتر شود.
  • بعد از ان صفحه فرودی مناسب با موبایل‌ها در نظر بگیرید که کاربران بتوانند به راحتی به آن دسترسی یابند و اگر دارای فرم خاصی باشد آن را به راحتی تکمیل کنند.
  • خدمات خریداران – در عصر ارتباطات و بازارهای اجتماعی خدمات خریداران بهترین فرصت برای بازاریابی میباشد. برای خریداران و مشتریان خود این امکان را فراهم کنید تا به راحتی با شما از راه‌های مختلف ارتباط برقرار کنند به ویژه برای کاربران تلفن‌های همراه که میتواند به راحتی لمس یک دکمه فراخوان باشد.

برای شناخت KPI مناسب برای کمپین بازاریابی موبایلی پاسخ سوال‌های زیر را بیابید:

  • آیا می‌خواهید نرخ تبدیل ایمیل‌های خود را بیشتر کنید؟
  • آیا می‌خواهید ترافیک صفحه‌های فروش شما بیشتر شود؟
  • آیا کسب و کار شما نیاز به افزایش ترافیک در صفحات خاص خود را دارد؟
گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس

قدم چهارم – تحلیل معیارهای موبایلی

  • اطلاعات رفتار کاربران با موبایل تناسب محتوای شما و میزان تعامل کاربران با گوشی با آن را مشخص می‌کند.
  • اطلاعات نرخ تبدیل موبایل به شما نشان میدهد که صفحه‌های فرود شما چقدر در جستجو توسط گوشی‌های همراه به بهبود نیاز دارد.

جدول داشبورد محتوای سایت شامل معیارهای سنجشی مثل مقدار نمایش صفحه و مقدار بازدهی می‌باشد. با اضافه کردن هدفمندی برند گوشی می‌توانید کیفیت و کمیت ترافیک وارد شده به هر صفحه از وبسایت خود را مشخص کنید.

این اطلاعات به شما در انتخاب کلمات کلیدی و محتوای جذاب برای کاربر کمک می‌کند تا ترافیک موبایل سایت شما در حال افزایش باشد و در بهینه سازی سایت شما برای گوشی‌های شما کمک کند.

امیدوارم از مقاله نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی موبایلی راضی باشید و مطالب قبلی و بعدی ما رو هم مشاهده کنید ، لطفا اگر از ما راضی هستید مطالب ما را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید و یا در کانال تلگرام و یا صفحه اینستاگرام ما عضو شوید
یا علی♥


دیدگاه‌های کاربران

بدون دیدگاه

دیدگاه بگذارید

avatar
  مشترک  
اعلان

لوگو کدنویس

درباره ما

سایت کدنویس در سال 1395 برای کمک به پیشرفت وبمستران در چندین موضوع تاسیس شد و تا به حال پیشرفت چشمگیری در ارائه خدمات به کاربران خود داشته ، امیدواریم هر سال بهتر از سال قبل بتوانیم نیازهای وبمستران را در تمامی زمینه‌ها بر طرف کنیم

حسین رازقندی / مدیریت سایت
استفاده از مطالب این سایت حتی با ذکر منبع غیر قانونی و حرام بوده . کليه حقوق اين سايت متعلق به مدیریت آن می‌باشد. CodeNvis 2015-2018